Opel Astra Tamamen Yenilendi ve Şarj Edilebilir Hibritle Elektriklendi

Opel, en çok satan modeli Astra’nın altıncı nesline dair ilk görüntüleri
paylaştı. Tamamen yenilenen yeni Astra, Mokka, Crossland ve Grandland’ın
ardından cesur ve saf tasarım felsefesiyle yorumlanan Opel’in ilk hatchback
modeli olmasıyla ön plana çıkıyor. Bununla beraber yeni Astra, şarj edilebilir
hibrit teknolojisine sahip versiyonlarıyla da ilk kez elektrikleniyor. Markanın
yeni yüzü ve temel dış tasarım öğesi olan Opel Vizör’le daha dinamik bir
görünüme kavuşan yeni Astra’nın iç mekânında ise geniş ekranlar ve
sezgisel kumandalarıyla tamamen dijital Pure Panel dikkatleri üzerine
çekiyor. 168 LED hücreye sahip en güncel Intelli-Lux LED® Pixel Far
teknolojisine sahip olan yeni Astra’da, 6 ileri manuel ve 8 ileri otomatik
şanzıman versiyonları, verimli dizel ve benzinli motorlar ile zengin
kişiselleştirme seçenekleri öne çıkıyor. Yeni Opel Astra, 2022 yılında
Türkiye’de yollara çıkmaya başlayacak.
Alman otomotiv devi Opel, başarı hikayesi 30 yıl önceki efsanevi Kadette’e kadar
uzanan ve en çok satan modeli olma unvanını taşıyan Astra’yı tamamen yeniledi.
Altıncı nesil Astra, SUV modeller Mokka, Crossland ve Grandland’in ardından
Opel’in cesur ve saf tasarım felsefesiyle yorumlanan ilk hatchback modeli oldu.
Yeni Astra’yla beraber tamamen yeni bir sayfa açan Alman üretici, kompakt
modelin iki farklı performans seviyesiyle tercih edilebilecek şarj edilebilir hibrit
versiyonlarını da duyurdu. Böylece, Astra şarj edilebilir hibrit teknolojisiyle ilk kez
elektrikliye geçiş yaptı. Markanın yeni yüzü ve temel dış tasarım öğesi olan Opel
Vizör’le daha dinamik bir görünüme kavuşan yeni Astra’nın iç mekânında ise geniş
ekranlar ve sezgisel kumandalarıyla tamamen dijital Pure Panel dikkatleri çekiyor.
168 LED hücreye sahip en güncel Intelli-Lux LED® Pixel Far teknolojisine sahip
olan yeni Astra’da, 6 ileri manuel ve 8 ileri otomatik şanzıman versiyoları, verimli
dizel ve benzinli motorlar ile zengin kişiselleştirme seçenekleri de öne çıkıyor. Yeni
Astra’yı Rüsselsheim’daki genel merkezinde tasarlayıp geliştiren Opel, modelin
üretimine sonbaharda başlayacak ve yeni Astra’yı 2022 yılında Türkiye yollarında
da göreceğiz.
“Yeni bir Şimşek doğuyor”
Yeni Astra’yı değerlendiren Opel CEO’su Michael Lohscheller, “Yeni Astra ile yeni
bir Şimşek doğuyor. Yeni model etkileyici tasarımıyla, sınıfının öncü teknolojileriyle,
elektrikli ve mümkün olan en düşük emisyonlara sahip yüksek verimli motor
seçenekleriyle yeni bir dönemin kapılarını aralıyor. Yeni Astra, en küçük ayrıntıya
kadar büyük bir hassasiyetle tasarlandı. Yeni nesil Astra’nın markamızın en çok

satan modeli olmaya devam edeceğinden ve markamıza birçok yeni müşteri
çekmek için gereken her şeye sahip olduğundan eminiz” şeklinde konuştu.
Opel’in güçlü ve saf tasarım felsefesinin yeni yorumu
Yeni Astra’nın tasarımı Opel’in 2020’li yıllar boyunca uygulayacağı güncel tasarım
diliyle buluşuyor. Markanın ilk kez gerçek anlamda Mokka’da kullandığı yeni yüzü
ve temel dış tasarım öğesi olan Opel Vizör, aracın ön cephesi boyunca uzanıyor
yeni Astra’nın daha geniş görünmesini sağlıyor. Ultra ince Intelli-Lux LED® farlar ve
Intelli-Vision sisteminin ön kamerası gibi teknolojiler ön yapıya kusursuz bir şekilde
entegre ediliyor. Yeni nesil Astra, yandan bakıldığında gayet dinamik bir görünüm
sergiliyor. Arkadan bakıldığında ise Opel Compass yaklaşımı, merkezi olarak tam
ortada konumlanan Şimşek, dikey olarak hizalanan yüksek konumlu fren lambası
ve arka stop lambaları tarafından tekrarlanıyor. Tüm dış aydınlatmalarda olduğu
gibi stop lambalarında da enerji tasarruflu LED teknolojisi kullanıyor. Şimşek
logosu, bagaj kapağının mandalı olarak önemli bir işlev üstleniyor.
“Yeni Astra, yeni tasarım yaklaşımımızın heyecan verici bir sonraki adımını temsil
ediyor” sözleriyle yeni Astra’nın tasarımını değerlendiren Tasarımdan Sorumlu
Başkan Yardımcısı Mark Adams, “Güçlü Vizör ön yüzü, kaslı çamurluk kemerleri ve
parlak yüzeyleriyle yeni Astra, son derece sportif ve kendinden emin bir kişiliğe
sahip. İç mekân da geleceğe cesur bir adım atıyor. Yeni Pure Panel, geniş cam
yüzeylere sahip sürücü odaklı kokpiti ile müşterilerimize tamamen yeni bir duygusal
deneyim yaşatacak” ifadelerini kullandı.
Tamamen cam seçeneği ile yeni nesil Pure Panel dijital kokpit
Aynı Alman hassasiyeti, ilk kez Mokka’da kullanılan yeni nesil Pure Panel ile
vurgulanan iç mekânda da geçerli. Bu geniş dijital kokpit, isteğe bağlı olarak
tamamen cam şeklinde tercih edilebiliyor ve sürücü tarafı havalandırmasıyla birlikte
yatay biçimde entegre edilen iki adet 10 inç ekrana sahip olmasıyla dikkat çekiyor.
Ön camdaki yansımaları önleyen perde benzeri bir katman sayesinde ekranların
üzerinde bir siperliğe gerek duymayan kokpit, ileri teknoloji ile işlevselliği bir arada
sunuyor ve iç ambiyansı daha da geliştiriyor. En aza indirilen zarif tuş şeklindeki
fiziki kumandalarıyla Pure Panel, dijitalleşme ve sezgisel kullanım arasında
optimum denge sağlıyor. Dokunmatik ekran dışında doğal dilde ses kontrolü ile de
kullanılabilen ve bağlantılı servislere sahip yeni nesil bilgi-eğlence sistemi, akıllı
telefonlar için geliştirilmiş kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto bağlanabilirliği
sunuyor.
Astra, güçlü şarj edilebilir hibritlerle ilk kez elektrikliye geçiyor
Yeni Astra, markanın kompakt sınıf tarihinde bir ilk gerçekleştirerek satış
başlangıcından itibaren yüksek verimlilik seviyesine sahip benzinli ve dizel motor
seçenekleri dışında güçlü şarj edilebilir hibrit versiyonlarıyla da piyasaya

sunulacak. Güç seçenekleri benzinli ve dizel versiyonlarda 110 HP (81 kW) ile 130
HP (96 kW) arasında değişiyor ve şarj edilebilir hibrit versiyonlarda ise 225 HP’ye
(165 kW) kadar uzanıyor. Benzinli ve dizel motor seçeneklerinde altı vitesli manuel
şanzıman standart olarak sunulurken, daha güçlü motor seçeneklerinde ise isteğe
bağlı olarak sekiz vitesli otomatik şanzıman da sunuluyor.
Dinamik ve dengeli yol tutuş, “otoyol güvenli” fren ve stabilite özellikleri
Yeni Astra, en başından itibaren Opel DNA’sına uygun şekilde, son derece esnek
EMP2 çok enerjili platformun üçüncü nesli üzerine inşa edildi. Bu, yol tutuşunun
dinamik ama aynı zamanda dengeli olduğu ve her Opel gibi yeni modelin de “otoyol
güvenli” olduğu anlamına geliyor. Modelin yüksek hız dengesi en öncelikli
geliştirme hedeflerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Yeni model fren anında,
üstün bir performans sergiliyor ve düz bir çizgide olduğu kadar virajlarda da
oldukça dengeli kalıyor. Yeni Astra’nın burulma rijitliği ise önceki nesilden yüzde 14
daha yüksek.
Daha alçak ve daha geniş
Sportif bir beş kapılı gövde tipiyle pazara sunulacak yeni Opel Astra, daha alçak bir
siluete sahip olmasına karşın, yerini aldığı nesil ile kıyaslandığında daha geniş bir
iç mekana sahip olacak. Yeni Astra, 4.374 mm uzunluk ve 1.860 mm genişlik ile
tam da kompakt sınıfın merkezinde yer alıyor. Yeni Astra, 2.675 mm (+13 mm)
daha uzun bir dingil mesafesine sahip olmasına karşın önceki modelden sadece
4,0 mm daha uzun. Kaslı ve kendinden emin duruşuyla yeni Astra, ayarlanabilir
zemine sahip pratik bagajıyla 422 litrelik bir bagaj hacmi sunuyor.
Yarı otonom şerit değiştirme dahil, gelişmiş sürüş destek sistemleri
Yeni Astra, aynı zamanda en güncel otonom sürüş destek sistemlerini de içeriyor.
Tüm bu gelişmiş teknoloji ön camdaki çok işlevli kameraya ek olarak biri önde, biri
arkada ve birer adet yanda olmak üzere dört gövde kamerası, biri önde ve her bir
köşede olmak üzere beş radar sensörü ve ayrıca ön ve arka olmak üzere ultrasonik
sensörleri kullanıyor. Kamera ve sensörler, kameraların ve radarın menzilini uzatan
Intelli-Drive 2.0 kapsamında e-horizon bağlantısıyla entegre ediliyor. Bu teknoloji,
sistemin virajlardaki hızı uyarlamasını, hız önerilerinde bulunmasını ve yarı otonom
şerit değişiklikleri yapmasını sağlıyor. Direksiyon simidindeki el algılama özelliği,
sürücünün her zaman sürüşe keyifle dahil olmasını sağlıyor.
Intelli-Drive 1.0 arka çapraz trafik uyarısı, uzun menzilli kör nokta algılama ve
otomobili şeridinin ortasında tutan aktif şerit konumlandırma gibi işlevleri kapsıyor.
Oldukça uzun otonom sürüş destek sistemleri listesi ayrıca, ayarlanan hızı
aşmadan öndeki aracı takip etmek için hızı artıran veya azaltan, gerekirse durana
kadar fren yapabilen uyarlanabilir hız sabitleme sistemini de içeriyor. Otomatik
şanzımanla sunulan Start&Stop işlevi ile sürüş otomatik olarak devam ediyor.

Sınıfının en gelişmiş sürüş destek sistemleri ayrıca; büyük bir yükseltilmiş gösterge
ekranı ve daha kolay park etmek için bir kamera ve radar tabanlı sistem olan Intelli-
Vision gibi fonksiyonları da içeriyor.
Yeni Astra, premium Intelli-Lux Pixel Light®’ı kompakt sınıfa getiriyor
Astra’nın ileri teknolojide öncü olma rolü, Opel markasının uzmanlık alanları olan
aydınlatma ve koltuk sistemleri ile devam ediyor. Önceki nesil, 2015 yılında
uyarlanabilir matrix farın pazara sunulmasında öncü bir rol oynamıştı. Yeni nesil ise
aydınlatmada son nokta olan Intelli-Lux LED® Pixel far teknolojisini ilk kez kompakt
sınıfın kullanımına sunuyor. Opel’in Grandland ve Insignia modellerinde kullanıma
sunulan bu ileri teknoloji, her biri ultra ince farda 84 olmak üzere 168 LED
hücresiyle pazarın en gelişmiş aydınlatma teknolojisini kullanıma sunuyor. Uzun
far, trafikteki diğer paydaşların gözünde parlama yapmadan milisaniyeler içinde
kusursuz bir şekilde ayarlanıyor. Karşıdan gelen veya önde ilerleyen trafikte,
sürücüler ışık huzmesinden kesinlikle etkilenmiyorlar. Işığın menzili ve yönü, sürüş
koşullarına ve çevreye göre otomatik olarak uyarlanıyor.
Masaj ve havalandırma özelliğine sahip, sınıfının en iyisi AGR ergonomik
koltuklar
Opel’in ödüllü ergonomik AGR koltukları haklı bir üne sahip ve yeni Astra bu uzun
soluklu geleneği sürdürüyor. “Aktion Gesunder Rücken e. V.” (Sağlıklı Sırtlar
Kampanyası) sertifikalı ön koltukların konumu önceki nesile göre 12 mm daha
alçak. Bu da sportif sürüş hissini destekliyor. Spor ile konforu mükemmel
harmanlayan koltukların köpük yoğunluğu, iyi bir duruşu garanti ediyor. Yeni
Astra’nın AGR ön koltukları, kompakt sınıfın en iyisi ve elektrikli sırt eğim ayarından
elektrikli bel desteğine farklı isteğe bağlı ayar işlevi bulunuyor. Nappa deri ile
birlikte, havalandırma, sürücü için masaj ve ön dışında arka koltuk ısıtması
sunuluyor. Ayrıca, şık Alcantara döşemeler de sunuluyor.

Opel hakkında
Avrupa'nın en büyük otomobil üreticilerinden biri olan Opel, kapsamlı elektrikliye geçiş hamlesiyle
CO 2 emisyonlarının azaltılmasında öncü bir rol üstleniyor. Şirket 1862 yılında Almanya’nın
Rüsselsheim kentinde Adam Opel tarafından kuruldu ve 1899 yılında otomobil üretimine başladı.
Opel, Ocak 2021'de Groupe PSA ve FCA Group arasındaki birleşmeyle yeni sürdürülebilir ulaşım
döneminin küresel lideri olarak kurulan Stellantis NV’nin bir parçası. Şirket, İngiliz kardeş marka
Vauxhall ile birlikte dünya genelinde 60’ın üzerinde ülkede temsil ediliyor. Opel, sürdürülebilir bir
başarı tesis etmek üzere müşterilerin gelecekteki ulaşım taleplerinin karşılanmasını sağlamak için
elektrikliye geçiş stratejisini uyguluyor. 2024 yılına kadar, her bir Opel modelinin bir elektrikli

versiyonu satışa sunulacak. Bu strateji, Opel'in sürdürülebilir kârlı, küresel ve elektrikli bir gelecek
oluşturmak için uyguladığı PACE planının bir parçası.

%d blogcu bunu beğendi: