Genç ama deneyimli, prezantabl ve tecrübeli bir girişimci. Spor yapıyor, klasik arabalarla ilgileniyor, günün her saati, şehrin tüm ışıklarını doya doya yaşıyor. İyi bir iş kariyeri var. Girişken ve atılımcı… Bir halkla ilişkilercide aranan tüm özelliklere sahip… Profesyonel çalışma hayatından sonra, kendi kanatlarıyla uçmaya başlayan Tacettin Öztürk, günümüz dinamiklerini en iyi şekilde analiz eden, atılımcı ve yenilikçi Neo Bloom firması ile sektöre hızlı bir giriş yaptı.
Bugüne kadar kariyer planlamanızda neler yaptınız?
Kariyer hayatıma, Uzan Grubu’nda Halkla İlişkiler ve Organizasyon Sorumlusu olarak başladım. Birbirinden çok farklı projelerde kazandığım deneyim, kariyerimin şekillenmesinde büyük katkı sağladı. Sonrasında, uzun bir dönem PUMA’da satış ve pazarlama departmanlarında farklı pozisyonlarda görev aldım. Ardından bir sene kadar İngiltere’de eğitim aldım. Döndükten sonra yine PUMA’ da ticari pazarlama, etkinlik yönetimi ve sponsorluk çalışmalarıma devam ettim. Pazarlama müdürü olarak sonlandırdığım PUMA kariyerimin ardından, bir reklam ajansında proje yöneticisi olarak çalıştıktan sonra, artık kendi iletişim ajansımı açarak kendi kanatlarımla uçmaya karar verdim.
Firmanızı ne zaman kurdunuz? Adının özel bir anlamı var mı?
Neo Bloom, bu senenin başında kuruldu. Yunanca Neo yani “yeni” sözcüğü ile “çiçek açmak” anlamına gelen bloom kelimelerinin bir araya gelmesiyle türetildi. Bizim için yenilik, tazelik ve heyecanı simgeliyor.
Nasıl hizmetler veriyorsunuz?
Neo Bloom, ağırlıklı olarak iletişim çalışmaları üzerine hizmet veriyor. Marka yönetimi, halkla ilişkiler, pazarlama stratejisi, influencer marketing, ürün lansmanları, sponsorluk ve reklam çalışmalarının yanı sıra, etkinlik ve organizasyon konularında uçtan uca çözümler sunan bir ajans. Örneğin son yaptığımız Big Burn İstanbul festivalinde, tüm basın ilişkileri, influencer marketing çalışmalarını gerçekleştirdik. Aynı zamanda sporcu iletişimi üzerine de farklı çözümler, projeler üreten bir ajans olma yolunda ilerliyoruz.
Müşteri portföyünüz kimlerden oluşuyor?
Burn Enerji İçeceği’nin halkla ilişkiler faaliyetlerini sürdürüyoruz. Hamilton saat markası ile işbirliğimiz var. Proje bazlı, dönemsel olarak çalıştığımız farklı markalar da mevcut. Sporcu iletişiminde Fernando Muslera’nın iletişim çalışmalarını sürdürüyoruz. Yine proje bazlı çalıştığımız, Türkiye’den farklı futbolcular da var.
En etkili iletişim size göre nasıl olmalıdır?
Günümüzde ulaşmak istediğiniz kitlenin ilgi alanları, yaşam tarzları, artık genel tanımlarla açıklanamayacak kadar hızla değişiyor. Buna ayak uydurabilmek, ulaşmak istediğiniz hedefi doğru belirlemek ve tanımak zorundasınız.
Özel hayatınızda en çok neler yapmaktan hoşlanırsınız?
İşim gereği oldukça sosyalim, bu da işimin en sevdiğim yanlarından biri. Şehirde yapılan etkinlikleri takip ediyorum. Klasik otomobiller özellikle ilgi alanım. Kalan zamanlarımda düzenli olarak spor yapıyorum. Şehrin sunduklarından elimden geldiğince faydalanıyorum.
Geriye dönüp baktığınızda unutamadığınız projeniz hangisi oldu?
2013 yılında, Haydarpaşa Garı’nda gerçekleştirdiğimiz etkinliğimiz hala aklımda. Organizasyonun hayata geçmesinde küçük ama çok başarılı bir ekibimiz vardı. Gar’ın tarihi atmosferinde Bedük, BeeGee (Birol Giray) ve Erol Alkan sahne aldı. Yaklaşık 3.500 katılımcıyı ağırladığımız gece; harika kitle, tarihi atmosfer ve kusursuz organizasyonla birleştiğinde unutulmaz anlar yaşandı. Geriye dönüp baktığımda beni en çok mutlu eden işlerden bir tanesidir.
Eğlence dünyasını yakından tanıyorsunuz. Bu konudaki fikrileriniz ve ajans olarak yaptıklarınız neler?
Geçtiğimiz yıllarla içerisinde bulunduğumuz zamanı karşılaştırırsak; birçok sektörde olduğu gibi, döviz kurlarındaki artış eğlence sektörünü de olumsuz olarak etkiliyor. Ani kur değişiklikleri, yaklaşık olarak bir sene önce planlamasına başlanan, bütçeleri belirlenen birçok proje ve organizasyonun hayata geçirilmesini zora sokuyor. Mekân kiraları, sanatçı bütçeleri, tüketim malzemelerinin fiyatları artarken, gece dışarı çıkan insanların harcama rakamları da düşüyor. Bu durum, eğlence sektörünün çeşitliliğini azaltıyor. Ajans olarak, ilerleyen dönemlerde yepyeni bir proje ile gece hayatına girmeyi planlıyoruz. Umarım İstanbul gece hayatı eskiden olduğu gibi canlı, ışıldadığı gecelere en kısa zamanda geri döner.
2018’deki hedefleriniz neler?
Uzun vadeli planlar yapmak, herkes gibi bizim için de oldukça zor. Kısa vadede, pazarlama iletişimi ve eğlence sektöründeki deneyimlerimizi güçlendirmek ve portföyümüzü genişletmek önceliğimiz.